fredag, mars 16, 2007

Det blir aldrig som man tänkt sig...

När jag väl hade beslutat mig för att klä mig så chill som det bara var möjligt med avsikt att endast ta några öl, så slutar kvällen naturligtvis helt åt andra håll.
Lång runda på stan med bla sen efterfest med Timbuktu och hans gäng som var i stan för konserten (som jag missade typiskt nog) efterfest och efterefterfest. Torsdagar är den absolut bästa dagen i Göteborg för övrigt. Varenda ställe spelar verkligen den rätta musiken i soft blandning av funk, gammal soul, hiphop, jazz. Precis i min smak. En perfekt utekväll i Göteborg på en torsdag är som tex igår: Några öl på nya, softa favoritstället Lokal där de lirar schysst soul, funk, latin. Sen en sväng på stammis-Locatelli där oftast Göran och hans vän spelar bästa funk/house/soulmixar. (ikväll spelar de förresten på The Eye på Nef för de som är sugna på Hermanos-house), sedan vidare till Peacock vars torsdagar är fett grymma på alla sätt. Aah, vad får man när man blandar Sade, Dangelo, Kool&the Gang med Busta Rhymes, Method man och Curtis Mayfield? En helt klockren partykväll om du frågar mig och om man dessutom har Converse på fötterna istället för 10 cm klackar så kan jag lova att det är svårt att gå hem i tid. Avsluta sedan kvällen med efterfest på Gossip så är kvällen så gott som perfekt. Efterföljande efterfester kan man ju strunta i om man har karaktär nog för det. Härligt bortskämd är man också som blivit bjuden på hemlagad middag i mitt eget hem som bot på baksmällan. Ibland undrar jag vad jag gjort för att förtjäna så lyxiga behandlingar...
Och så var det ju fredag igen. En gammal högstadiekamrats 25-års fest står först på schemat därefter vet man som sagt aldrig...

Såhär ska jag i alla fall se ut, med mina snorhöga Louboutins och min nya skitsnygga klänning från by Petrine L som kommer in här i butiken till helgen. Funderar på att slänga med ett par sneaks i väskan ifall jag skulle få för mig att gå till Nef senare inatt. Risken är som vanligt hyfsat stor.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Gosh...sicken klänning där...och vilken toppingla till Taru! Ha en superskön kväll:-)

Unknown sa...

fasen vilken underbar kväll gumman! det här måste vi göra om snart igen! ..har just kommit hem från lokalen med städning. hade en massa gulliga vänner som hjälpt mig städa senaste 2½h men folket dansade fram till halv fyra och partyt var fullt igång och det kom mer folk efter du och amanda dragit. ..så fullt ös! :P otroligt roligt att se dig! paiman hälsar. ;) puss!

Anonym sa...

Oiih, nu måste jag prova den klänningen också, jag kan aldrig bestämma mig ;)

Moshi moshi! sa...

Vilken snygg partytjej!

Anonym sa...

Vilken snygging ;) Hoppas du hade roligt! Och att vi ses snart. Kram

Anonym sa...

Fin klänning! Fina skor, fint hår, fint armband, allt är jättesnyggt!
Hoppas du hade en trevlig kväll:)

Anonym sa...

Wow! Läcker kombination. Ok, måste bara fråga en sak, vad tränar du för att se ut så där?

Tarus magazine sa...

Mia: Eller hur, den är så HET! Ha en fortsatt bra helg:)

Frostis: Tack för igår, det var kul att se dig, det måste varit hundra år sen sist. Vi höres, puss.

Maria: Ja det måst du nog, du hade varit grymt snygg i den!

Ida: Tacktack!

Laura: Tack gumman, vi hörs av:)

Sanna: Tacktacktack. Hade det supernice!

Miss J: Tränar ytterst sällan, men när jag tränar så tränar jag helst box, löpning på band eller allmän styrketräning. Annars dansar jag mycket, går mycket och stressar mycket...

Anonym sa...

Het klänning! Vad kommer den att kosta tro?

Tarus magazine sa...

Anonym: 1290 kr

Anonym sa...

Gosh säger jag bara! Så himla läckert! Och Louboutins, jag är mållös Taru ;-D

Tarus magazine sa...

Mjuk: Tacktack. Klänningen och skorna är faktiskt helt underbara:)

Anonym sa...

Hot :D