onsdag, december 13, 2006

Brunett? That's me

Så var det gjort...Ironiskt nog blev det inte av på min långa och dyra klipp/färgning på Fekkai i New York för några veckor sedan, istället blev det billig och enkel färgning med Jane Hellen's MOOD, hemma i badrummet. Mmm..vilka nostalgiska känslor jag blev upprymd av med den här färgningssessionen. När jag var liten färgade jag och min dåvarande bästa vän, Hanna Jonsson, nämligen håret på varandra med just Jane Hellen-färger en gång i månaden...det var tider det..
Måste säga att jag redan nu känner mig väldigt nöjd med det bruna. Tur att det är så lätt att byta tillbaka när jag tröttnar.
Frågan är vad som är snyggast?

19 kommentarer:

Anonym sa...

Wowbaliksom;-) Looking good, mama! Sicken fox...o s v. Urläckert är vad jag vill säga:-) Kate Moss (som jag är extremt trött på att se/höra om förresten) kan slänga sig i väggen - here comes Taru!

Tarus magazine sa...

Mia, du är alltid lika gullig, thanks darling!

Anonym sa...

Det blev ju skitsnyggt!

Anonym sa...

Skitsnyggt!
Själv tog jag också det beslutet idag, efter många om och men. Ska färga imorgon!

Anonym sa...

Hej Taru! Du passar lika bra i båda, men någon nyans mörkare brun skulle vara ännu bättre. Dina ögon skulle framhävas mer.

Anonym sa...

Jag är så avundsjuk på dig att du överhuvudtaget vågat. Jag har drömt om att färga håret mörkt, ja, jag vet inte hur länge. Men jag är för feg. Det blev verkligen vrålsnyggt. Du passar jättebra i mörkt.

Anonym sa...

Du är klart snyggast i det bruna. :) Grymt snygg rödbrun nyans. Jag har gjort samma sak själv ganska nyligen och STORtrivs. Första gången som rödbrunett och jag har aldrig haft så kul, haha.

Anonym sa...

sjukt hett!!

Anonym sa...

Wow, riktigt snyggt! Och snygg ton på det. Risken annars brukar vara att det blir för mörkt och sotigt men färgen blev ju kanon!

Anonym sa...

Vad olik du är dig själv på de båda korten blond/brunett. Lika snygg på båda, fast på två helt skilda sätt:)

Anonym sa...

Who said blondes have moore fun!?! verkligen fint, passar dig!

Anonym sa...

Du är verkligen snygg som brunett också! Och om du tröttnar kan du ju enkelt bli blond igen. Och du kan ju fortsätta experimentera med olika bruna nyanser för att hitta din ultimata bruna nyans. Det är så mycket roligare att ha mörkt hår för man kan göra så mycket på egen hand. Och blondiner har inte roligare...men du är sjukt snygg som blondin också! /Johanna

Tarus magazine sa...

Sandra: det känns väldigt bra när man väl tagit beslutet, så himla kul med något helt nytt, eller hur?! Lycka till med färgningen, det blir säkert skitsnyggt!

Girly: Ja, funderade ett tag på mörkare, men kände mig för blek för det såhär i vintertider.

Tess: Ja, men tänk hur snyggt det kan bli och hur easy det är attt ändra tillbaka om du ångrar dig.

Josephine: Visst är det skönt med förändring?! Rödbrunt känns helrätt!

Lina: Thanks

Käthe: Ja, det var alltför mökt hår som jag fegade lite för, men det blev ju bra med en mildare nyans och med en lätt röd skiftning, trivs bra!

Evelina: Ja jag ser nog rätt olika ut på många bilder, det är ju kul att det finns den möjligheten, att byta look alltså. Jag älskar att det är så lätt att växla roller, ena dagen streetklädd blondin i sneakers och tshirt, andra dagen brunett i 12 cm's klackar och tight fordral..

Anonym: Tack:) Hehe, ja det ska bli spännande att se om jag får ett tristare liv som brunett, något säger mig att det inte är någon risk.

Anonym: Ja, det är ju faktiskt skönt att man kan byta tillbaka när/om man känner för det. Bra tips det där med att prova sig fram till den rätta nyansen, nu har jag ett nytt mission på gång!

Anonym sa...

Det bruna är snyggast tycker jag!
Blev väldigt fin nyans. Vad heter färgen i MOOD serien /eller vilken siffra var det?

Tarus magazine sa...

Nina: Jag tycker nu faktiskt också att det är snyggare med det bruna.
Färgen är kastanj, nummer 7

Anonym sa...

damn hot mama

Anonym sa...

ohh, superfint!
tycker absolut du ar snyggast i brunt. framhaver dina ogon och allt!

Anonym sa...

jättesnyggt! Jag färgar alltid mig själv med Mood från jane hellen. Just nu i färg nr 18 ngn slags brun.

Tarus magazine sa...

Anonym: gracias

Fashionette: jag tycker också att färgen framhäver ögonen bättre:)

Ida: tack. Jane Hellen är det bästa!