tisdag, november 28, 2006

New York, New York...


Klicka på bilden för större format

Aah.. nu har återigen behövt lämna New York.. varenda gång jag kommer dit så undrar jag vadf*n jag igentligen gör i Göteborg. Hade jag inte haft mitt älskade Shopaholic så är det där jag skulle bott nu. Inom en rimlig framtid måste det bli av. Helgen slutade ivilketfall över alla förväntningar. Hade bokat upp lite Shopaholicrelaterade ärenden och samtidigt passade jag och och my darling, Fanny, på att spendera en helhelg där med shopping, fester och middagar på schemat. Kan bara berätta att shoppingen drog way over budget och partandet såg definitivt inga gränser..
Fredagen var vi bla på fest med Jay Z på Marquee, (där vi även såg bla mr Schenkenberg), på lördagen hängde vi på Pink Elephant och Bungalow 8 och söndagen käkade vi underbar middag på my favorite: Cipriani, med avslut på karaokeklubben upstairs med Guiseppe Cipriani och hans gäng (inkl en hel rad top-model-tjejer) och sedan bästa booti-shaking-avslutet på helgen på club PM.

Förutom allt festande hann jag även avverka en tid på Frédéric Fekkai´s salong på Henri Bendel med ett halvbra resultat. Konstigt nog såg jag nästan precis likadan ut i håret dagen efter klippningen, som jag gjorde innan jag kom dit, bara lite extra highlights. Damn att jag ska vara så feg..

Förutöver allt trevligt som hänt så hade vi också turen att hamna i ett härligt vårliknande väder med temperaturer kring 15-17 grader, hela helgen. Vi har med andra ord haft en helt perfekt New York weekend och jag längtar som vanligt redan tillbaka...

P.s: Skinnjackan som jag har på typ alla bilderna är från Mike&Chris och kommer till Shopaholic imorgon.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Wow - vilka snyggingar på bilderna:-). Ack, ja...har inte varit i det stora äpplet sedan -90...hrmpfhh...och jag längtar minsann också tillbaka "redan";-). Låter som om ni hade en underbar vistelse och det är ni mer än väl värda med tanke på vad snäll du varit mot dina Shopaholickunder på sista:-). Tjipp!

Anonym sa...

Ååh, vilka härliga bilder! Vad skönt att ni haft sån tur med vädret också, här är det ju kallt som sjutton!

Anonym sa...

Det är Chloe boots på bilden längst ner va?

Tarus magazine sa...

Mia: Hehe, tack:) Ja, jag kände att jag själv var värd några dagar ledigt och var är väl bättre att ta det än i New York?!
Hoppas allt är fint med dig:)

Lina: Ja, underbart väder med sol varje dag!

Anonym: Ja, det stämmer.

Anonym sa...

Hej, supersnygg väska du hade på bilderna. Vart kommmer den i från och kommer du att sälja den på shoppen? Kul med lite bilder förövrigt,inspirerande.//Helena

Anonym sa...

ååååh, skonnjackan är gudomlig! var är den köpt?

Anonym sa...

skinnjackan* skulle det stå :)

Tarus magazine sa...

Anonym: Skinnjackan är från Mike&Chris och finns på Shophaolic inom ngn timme:)

Tarus magazine sa...

Helena: Väskan är Vegas Bucket bag från Andrea Brueckner's höst/vinter 2005 kollektion. En av min favvoväskor som jag älskar!