tisdag, februari 13, 2007

Permanent Vacation

Häromveckan var jag och hälsade på min nyfunna designerkärlek, Permanent Vacation, här i Göteborg. Märket drivs av två söta och talangfulla tjejer och deras design är väldigt rak, väldigt enkel och utan krusiduller. Jag gillar deras kontrast mellan det maskulina i form av herrskjorttyger från Eton och klassiska skjortmodeller men klippt och skuren på ett femininit sätt i milda färger. Det här känns så mycket som en svensk sommar med ljusblå denim och randigt/rutigt och jag längtar så efter att plaggen skall dyka upp här i butiken. Det är så skönt ibland med det där okonstlade och oprentatiösa sättet att klä sig och PV är experter på den softa, slappa stilen som är så snygg. Ni som är i Stockholm kan i dagarna träffa tjejerna på +46 trade mässan där de håller till för att visa upp sin nya kollektion.

Permanent Vacation finns på Shopaholic i mars.

5 kommentarer:

Anonym sa...

nice! dom har fått mycket uppmärksamhet senaste tiden, jag gillar den slappa looken starkt!

Anonym sa...

Åh vad kul!!! Såg lite av deras grejer på weekday i höstas. Väldigt fint!

/Stina

Anonym sa...

Skoj!! Jag längtar...

Tarus magazine sa...

Linda: Ja det är roligt att de får uppmärksamhet, de förtjänar det!

Helli sa...

Söta va!? Kolla in mer om märket på www.demode.se - en nya modesite!