tisdag, september 18, 2007

Allmäna natttankar

Gud, klockan är tre på natten och jag är klarvaken. Den där New Yorkresan har fullständigt fuckat upp mitt tidsbegrepp. Jag som ska upp senast klockan 7 imorgon. Försöker med all möjliga knep jag känner till. Dricker varm mjölk, räknar får, läser en bok. Men Blonde är alldeles för uppslukande för att kunna somnas till. Istället blir jag bara mer och mer kreativ och får upp massor med planer och tankar. Blir galen, måste ju sova. Kollar mailen och ser att jag fått mail av killen på flygplatsen. (ja jag gick såklart efter honom för att tacka och gav honom mitt visitkort) Han vill bjuda mig på middag i New York. Ja tjena, jag tar flyget imorgon.. Hans mailadress tyder på att han arbetar på en av de större advokatbyråerna i New York, ojdå, både snygg, trevlig och framgånsrik-..ses nästa gång då. Försöker läsa tråkiga hemsidor för att kunna bli mer trött men verkar bara bli piggare och piggare. Hoppas innerligt att jag blir trött snart, bara 4 timmar kvar tills jag ska upp igen. Så kommer jag på det perfekta sömnmedlet, att bläddra igenom och analysera alla årets senaste visningar på style.com. Hur roligt underlaget än är så är det så jäkla mycket att man blir helt snurrig, till och med så tröttsamt att jag för en stund blir trött på mode och trender i största allmänhet. Åtminstonde tills jag vaknar igen. Godnatt nu, ses imorgon.

Inga kommentarer: