måndag, maj 07, 2007

Ang villkor på Shopaholic.se

För att göra några förtydliganden ang leveranstider och villkor på Shopaholic då det emellanåt funderas över detta så vill jag meddela följande för er som handlar på Shopaholic.se:

  • Vår leveranstid är vanligtvis på 1-2 arbetsdagar, däremot är denna leveranstid förlängd med upp till 5 arbetsdagar (dvs inga lördagar och söndagar) under större rea och rabattperioder. Om ni läst i våra villkor så bör ni inte missat denna information.
  • Vi skickar inga paket under röda dagar/helgdagar.
  • Tidigare när företaget var ungt och vi inte hade lika mycket kunder så fanns möjligheten att vara snabbare på mailsvar och då fanns även tid över till att jobba nästan dygnet runt för att jobba med kundrelationer. Idag, 10.000-tals kunder senare så finns tyvärr inte den tiden längre till. Jag och mina medarbetare försöker självfallet att svara på allt så fort som det bara går, men ambitionen är att i alla fall svar på kunders mail inom ett dygn. Helger och helgdagar besvaras inga mail eller telefonsamtal.
  • Om du har frågor eller funderingar om din leverans eller om kommande beställningar så vill jag hänvisa till vår kundstjänst på 031-51 79 00 eller på info@shopaholic.se
    Att diskutera enskilda beställningar här i bloggen känns inte rätt, dels av risken att inte kunna ge dig rätt information och dels för att bloggen helt enkelt inte är en kundtjänst. Var vänlig och respektera detta. Kommentarer gällande din beställning raderas och du hänvisas till vår kundtjänst på telefon: 031-51 79 00.

Jag är medveten om att våra ambitioner och villkor någon enstaka gång brister i tex en leveranstid, men då är vi oerhört noga med att istället ersätta kunden på något sätt i form av prisavdrag, rabattkupong eller annan förmån. Jag vet själv hur otroligt viktigt det är med god service och finns det någonstans som vi gjort ett misstag så ser vi naturligtvis till att ersätta kunden för felet.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kände bara att jag var tvungen att lämna en kommentar! Jag tycker att de saker som du, Taru, skriver borde vara självklara. Jag är trogen kund sedan länge och handlar nog minst en gång i månaden. (hjälp...!!!) Det har hänt ett par gånger att mina leveranser har blivit försenade. Jag är dock mycket medveten om att det finns orsaker till detta som inte Shopaholic kan lastas för. En gång har fördröjelsen blivit lite längre än vad som känns ok. Jag fick då ett prisavdrag, utan diskussion. Jag handlar på ett stort antal nät-shoppar, och måste säga att Shopaholics- och Tarus, kundservice är outstanding! Jag känner mig alltid personligt bemött, ofta snabba svar, och generösa erbjudanden. Keep up the good work!!!

Anonym sa...

Jag är lite nyfiken bara, hur många är ni som jobbar på/med Shopaholic?

Anonym sa...

Jag tycker du & Shopaholic ska ha massa cred!! Ni är så duktiga och man känner sig alltid väl bemött. Alltid lika trevliga! Något som faktiskt konstaterats i Sverige att vi har dålig service, men ni är Inte en av dessa. Fler behövs som ni. Tusen tack and keep up the good work!

Anonym sa...

Hej alla shopaholics!

Nu ha jag lagt in shopaholics på fraktfritt.info - jag hoppas att fler hitta hitt till din sida!

Lena, Fraktfritt

Anonym sa...

Hej! Är lite nyfiken på dig, du är ju så ambitiös. Hur kom du på idén med att starta en webbshop? Har du gått någon utbildning eller är du naturbegåvning, eller både och? ;)

Funderar på att köpa den übersnygga skinnjackan du har i ditt sortiment...

Hanna

Anonym sa...

jag är också lite nyfiken. Främst på hur du hinner med allt?! shopaholic, bloggen, allt resande, allt festande;) Jag är imponerad av din energi och du är en stor inspiration för unga tjejer. PLUS att du lyckas bevara din ödmjukhet!
P.s såg dig förresten i senaste Café:)

Tarus magazine sa...

Anna: Så långt som det är möjligt arbetar jag ensam, men när det är mycket att göra, som tex nu de senaste veckorna, så har jag tre tjejer som hjälper till med diverse sysslor.

Julia: Tack tack. Jag hoppas att vi kan bibehålla den goda servicen trots att företaget växer något oerhört.

Anonym: Jag har inte gått någon utbildning som rör modebranchen. Man kan säga att jag tog en chansning i mitt intresse och det verkar ha lyckats ganska bra.
Ja, skinnjackan är supersnygg!

Sandra: Ibland har jag själv svårt att förstå hur jag hinner med, men har man bra folk runt sig så brukar det mesta funka!