tisdag, november 14, 2006

Litet tips..

Jag är inte den som ständigt letar nya skönhetsprodukter, är mer en vanemänniska när det kommer till skönhetsprylar. Jag har min Kaneborengöring, mina Frederic Fekkai hårprodukter, Kanebo's (fantastiska) inpackning, Chanelrouget, Diormascaran och mitt medicated ChapStick till läpparna.
Det här är klassiker som jag älskar och som passat mig perfekt under lång tid.

Men ibland får även jag lust att prova på någonting annat, så för några dagar sedan när jag av någon korkad anledning missat att lägga ner ett chapstick i väskan när jag var på väg till Stockholm, så var jag såklart tvungen att hitta ett tillfälligt substitut.

Eftersom jag inte vill ha för mycket glans utan hellre en matt, diskret finish och möjligen något läkande effekt mot torra vinterläppar, så passade Face Stockholm's E-vitamin stick perfekt in på vad jag letade efter. Dessutom hade den en inbjudande hylsa i silver och ett allmänt cleant och fräscht första intryck.
Jag kan nu såhär i efterhand konstatera att jag fortsättningsvis inte borde mixa med hållbara metoder, då Face's e-vitamin stick inte hade den minsta chans mot mitt älskade ChapStick.
Torr och trist var vad den var och den snygga, stilrena hylsan i silver räcker tyvärr inte till för ett högre betyg. För de tjugo ChapStick's jag får för samma pris som e-vitamin sticket, så kan jag stå ut med den halvfula designen på min favorit.

Så synd att det inte säljs i Sverige!

Bara för det skall jag köpa med mig ett lass av dem på min nästa New York tripp (nästa vecka) och skicka med som små adventspresenter på beställningar till mina storkunder.
Bara för att ni måste få testa detta lilla mirakel.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är nyfiken på Kanebos inpackning. Vad gör den så bra?Behöver hitta något åt mitt nötta hår.

Anonym sa...

Jag kan tipsa om Loreal professionals intense repair i den gula burken. Den är bra och inte så dyr.

Anonym sa...

Nu blev jag nyfiken på vad det här är för spännande. Något som jag inte har ännu och jag som är galen i alla sådana där mirakelgrejer som man kan smörja in läppar, armbågar eller liknande med.

Tarus magazine sa...

Linda: Den är skapad för slitet, skört och skadat hår.
Den är verkligen en sann mirakelprodukt, håret blir tjockare, lenare och starkare och luktar underbart!

Tess: Just den här är nog bara för läppar, och där är den underbar. Kanske du får en sådan liten adventsgåva av mig i december;)

Anonym sa...

Taru, du har inte funderat på att sälja typiska amerikanska skönhets- och trivselprodukter? Som exempelvis Chapstick, Yankee Candle mm? Tror det skulle gå hur bra som helst! Iaf i affären i GBG ;)

Tarus magazine sa...

Maria: Jo, har funderat lite på skönhetsprodukter och lite kommer du att hitta här nu till våren, om någon månad eller så.